15 Ekim 2012 Pazartesi

Kadın-Erkek eşitliği açsından Biscolata reklamları


Erkek egemen bir dünyada yaşadığımız bir gerçek. Son 50 yılda kadınların hayattaki rolü artsa da, eşitlik anlamında epey bir yol alınsa da hala erkek zihniyetinin ve bakış açısının hakim olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bunu değişebilmesi için de kadınların bakış açısından ve kadınlar tarafından üretilen fikirlere ihtiyacımız var.

En metroseksüel erkeklerin çalıştığı iş kolu olan reklamcılıkta bile erkek egemen bir anlayış var. Reklamların çoğunda kadın cinselliği kullanılması bunun apaçık göstergesiydi. Öyle ki, kadınlara dahi bir ürün satarken kadın cinselliği kullanılıyordu. Nihayet bir marka bu bakış açısını kırdı.

Hedef kitle olarak kadınları seçen ve seksi erkekleri konu mankeni yaptığı reklamlarla kadın tüketicilere ulaşmaya çalışan Biscolata’nın reklamcılıkta yeni bir akım başlattığını düşünüyorum. Erkek tüketicileri ikna etmek için kadınlar obje olarak kullanılabiliyorsa, pekâlâ kadın tüketicileri ikna etmek için erkekler obje olarak kullanılabilir. Bu kadar basit bir akıl yürütmenin reklamcıların aklına 100 yıl sonra gelmesi ise düşündürücü.

Erkeklerin 4 eş edinebileceğini düşünen sapıkların tekrar tarih sahnesine çıktığı bir dönemde kadınların da 4 eş edinebileceğini iddia edebilecek (dişe diş, göze göz) gözü kara kadınlara cesaret verecek bir reklam Biscolata. Şaka bir yana toplum tarafından baskılanan, hayal güçleri, fantezileri ve arzuları ellerinden alınan kadınların 100 yıldır verdikleri eşitlik mücadelesine çok büyük bir katkı yaptığını düşünüyorum Biscolata’nın. Konumlandırmayı hazırlayanlara, marka sahiplerine ve reklam ajansına helal olsun.      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder