1 Ekim 2012 Pazartesi

HSBC’nin ATM arayüzü tam bir felaket


HSBC bankasında hesabınız veya bu bankadan kredi kartınız var mı? Bu bankanın ATM (para çekme makinası) noktalarında işlem yaptınız mı? O zaman siz ne yazacağımı anlamışsınızdır. Bildiğiniz gibi HSBC uluslararası bir banka. Dolayısıyla uluslararası tecrübeden gelen “user friendly” anlayışı olan ve müşterilerin memnuniyetini gözeten bir banka olması beklenir, değil mi? Ama maalesef öyle değil. Herhangi bir HSBC ATM’inden işlem yapmaya kalkarsanız çuvallarsınız. Öncelikle son derece kötü bir ekran tasarımı var. Hatta bir tasarımdan bile bahsetmek mümkün değil. Sadece tipografiden oluşan yönlendirmeler o kadar kötü açıklamalar içeriyor ki nereye tıklamanız gerektiğini çözmek zor. Hiç kullanıcı dostu değil. Zevksiz. Dolayısıyla para yatırmak gibi çok kolay bir işlemi bile ya uzun dakikalar sonucunda başarıyorsunuz, ya da yetersiz yönlendirmeler yüzünden para yatıramadan ve lanet okuyarak ATM’den uzaklaşıyorsunuz. İlkokulda okuyan bir çocuğun bile daha açıklayıcı, daha kolay kullanımlı ve daha estetik bir ekran tasarımı yapacağına eminim. Garanti Bankası’nın ATM ara yüzlerine 10 puan verecek olursam, HSBC’nin ATM arayüzüne -1 bile vermem. “Think global, act local” sloganını misyon edinmiş HSBC, Türkiye’yi dördüncü sınıf bir ülke zannettiği için mi böyle bir ekran ara yüzüyle 10 yıldır idare ediyor, merak ettim doğrusu. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder