1 Haziran 2012 Cuma

Hürriyet markadan (cepten) yiyor


Marka değerinin, markalaşmanın ne kadar önemli olduğunu Hürriyet gazetesi ispat ediyor. Bence Hürriyet gazetesi tirajını marka değerine borçlu. Çünkü Hürriyet’in, aldığı tiraj kadar iyi bir gazete sunmadığını düşünüyorum. Etrafımdaki gazete okuru dostlarım da bu fikrime katılıyor. Doyurucu bir gazete olmamasına rağmen tirajda da, reklam toplamada da hala basının lider gazetesi Hürriyet’tir. Bunu zamanında oluşturduğu marka değerine borçlu olduğunu iddia ediyorum.

Son yıllarda ne zaman Hürriyet alsam paramın karşılığını alamadığımı düşünüyorum. Bir lokmada okunan bir gazete oldu Hürriyet. İçine gömülemiyorsun. Derinlikli değil, yüzeysel. Haber konusunda yetersiz. Gündeme ışık tutma konusunda yetersiz. Gündeme getirme konusunda yetersiz. Fikri takip etme konusunda yetersiz. Magazin’i takip etme konusunda yetersiz. Eskisi gibi güçlü yazarları da yok. Yılmaz Özdil ve Ahmet Hakan ile idare ediyorlar. Biraz Ertuğrul Özkök, biraz da Ayşe Arman. Sadece ilanlar açısından dolu Hürriyet.

Maalesef son 7-8 yıldır iyi gazete çıkarmıyor Hürriyet. Zaten son yıllarda yüz –yüz elli bin traj kaybetti. 550 binlerden 400 binlere düştü tirajı. Böyle olmasına rağmen tirajda hala birinci Hürriyet. Ama cepten (markadan) yemeye devam ederse yakında daha da tiraj kaybedecek. Uyarması bizden. Daha iyi gazete okuma hürriyetimizi geri istiyoruz.


Web sitem: www.muratsaylan.com  
Diğer blog'um: http://muratsaylan.blogspot.com   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder