1 Ekim 2011 Cumartesi

Reklam karakterinin marka imajına ve satışlarına etkisi


Avea reklamlarında yanılmıyorsam 2 yıldır “fasulye” karakteri kullanılıyor. Bu karaktere de “optik” eşlik ediyor. Fasulye’li tüm reklamlar oldukça komik ve sempatik. Kaç defa izlersem izleyeyim zapping yapmıyorum. Reklamda espriler çok akıcı, mizansen ve oyunculuklar son derece ilgi çekici. Üstelik komedi yapalım derken mesajlar da güme gitmiyor. Bu reklamlarda satış önermesinin de çok başarılı bir şekilde tüketiciye geçirildiğini gözlemliyorum.

Bence Fasulye’li reklamlar Avea’yı tüketicilerin gündemine de taşıyor.  Zaten bir reklamın başarı ölçütlerinden biri de halkın o reklam üzerine ne kadar konuştuğuyla ilintili değil midir? Fasulye’li reklamlar döneminde Avea’nın pazar payında ilerleme olması da reklamların başarısını gösteriyor. Bizi güldürdükleri ve Avea’yı zihinlerde alternatiflerimizin arasına soktukları için reklamları hazırlayan ajansı da tebrik ediyorum.

Sanırım Avea’nın bu reklamları reklam ajanslarını ve reklamverenleri karakter yaratma ve bu karakterle halkın gönlünü çalma konusunda tekrar düşündürtecektir. 


Web sitem: www.muratsaylan.com  
Diğer blog'um: http://muratsaylan.blogspot.com   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder